Αν και δεν είναι κάτι καινούργιο, ίσως το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να καταστήσουμε σαφές σε αυτήν την ανάρτηση τι σημαίνει η έννοια ενός ανταποκρίσιμου ιστότοπου. Όταν μιλάμε για ανταπόκριση, όσον αφορά το σχεδιασμό ιστοσελίδων, εννοούμε ένα σχέδιο που ευνοεί την ορθή εμφάνιση μιας ιστοσελίδας σε διαφορετικές συσκευές, από επιτραπέζιο υπολογιστή ή φορητό υπολογιστή έως tablet ή κινητό τηλέφωνο. Παρά αυτήν την παγκόσμια τάση, πολλοί ιστότοποι παρουσιάζουν προβλήματα πλοήγησης στα κινητά, αποφεύγοντας έτσι τα πολυάριθμα πλεονεκτήματα που προσφέρει ο ανταποκρίσιμος διαδικτυακός σχεδιασμός:

Εξοικονόμηση χρημάτων, χρόνου και πόρων:

Η επένδυση για την δημιουργία και τη διαδικτυακή διαχείριση και συντήρηση μειώνονται, καθώς υπάρχει μόνο ένας ιστότοπος. Επιπλέον, όταν ένα περιεχόμενο ή ενότητα ενημερώνεται, οι αλλαγές αντικατοπτρίζονται απευθείας σε όλες τις πλατφόρμες. Δεν χρειάζεται να επαναλάβετε αυτήν τη λειτουργία εις διπλούν ξανά και ξανά.

Βελτίωση μετατροπής και πωλήσεων:

Οι μη προσαρμοσμένοι ιστότοποι συνδέονται με υψηλά ποσοστά αναπήδησης, αρνητικά σχόλια και απώλεια αφοσίωσης και πωλήσεων. Αντιθέτως, μια ενοποιημένη και συνεκτική διαδικτυακή εικόνα δημιουργεί εμπιστοσύνη μεταξύ των χρηστών και των δυνητικών πελατών, επιτρέπει τη σύνδεση της επωνυμίας ή της εταιρείας με την καινοτομία και οδηγεί σε θετικό αντίκτυπο στην αναλογία των μετατροπών. Στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, εάν μία σελίδα είναι ελκυστική, οι χρήστες θα αποφασίσουν να ξοδέψουν περισσότερο χρόνο σε αυτή και θα έχουν περισσότερες ευκαιρίες να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αντί να εγκαταλείψουν το καλάθι αγορών τους.

Κερδίζουν πόντους έναντι των μηχανών αναζήτησης:

Η Google, η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, προτείνει ανταποκρίσιμους ιστότοπους βελτιστοποιημένους για κινητά. Επιπλέον, τους ανταμείβει, δίνοντας προτεραιότητα στην εμφάνισή τους σε κορυφαίες θέσεις οργανικής αναζήτησης και επιπλέον, έχει ανακοινώσει ότι θα ειδοποιεί σε περίπτωση που μία σελίδα δεν συμμορφώνεται με τους βασικούς κανόνες βελτιστοποίησης. Με άλλα λόγια, εάν ένας χρήστης κινητής τηλεφωνίας αποφασίσει να εγκαταλείψει έναν ιστότοπο επειδή δεν φαίνεται όπως θα ήθελε, θα πατήσει το κουμπί «πίσω» και θα ψάξει ανάμεσα στα άλλα αποτελέσματα για έναν ιστότοπο που θα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του. Αυτή η πρακτική χαρακτηρίζεται από τις μηχανές αναζήτησης ως παράδειγμα κακής εμπειρίας χρήστη και τιμωρεί τα αποτελέσματα των κινητών.

Ευνοεί την Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης (SEO):

Η ενοποίηση των καναλιών πληροφοριών σε έναν μόνο ιστό, σε ένα μόνο URL, είναι το κλειδί για την αποφυγή λαθών και διπλού περιεχομένου και την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων στην τοποθέτηση SEO. Τι συμφέρει; Όπως όλες οι τεχνολογίες, ο ανταποκρίσιμος σχεδιασμός έχει επίσης τα μειονεκτήματά του, αν και σε μικρότερο βαθμό. Για παράδειγμα, αυτό μπορεί να ισχύει για μια εταιρεία που έχει μια σελίδα προορισμού και οι στόχοι της εστιάζονται στη μετατροπή. Επομένως, ίσως ψάχνει για διαφορετική σχεδίαση για κινητές συσκευές που εμφανίζει άλλες πληροφορίες. Σε αυτήν την περίπτωση, ο ανταποκρίσιμος σχεδιασμός δεν φαίνεται να είναι η καλύτερη επιλογή. Σε άλλες περιπτώσεις, οι  “αμφιβολίες” βασικά εστιάζονται στον χρόνο εκφόρτισης. Αυτός ο τύπος σχεδιασμού σάς αναγκάζει να κάνετε λήψη όλων των στοιχείων του ιστότοπου και μερικές φορές η απόδοση μειώνεται. Ως λύση, οι ειδικοί συμβουλεύουν τη χρήση βιβλιοθηκών για τη διευκόλυνση της φόρτωσης σελίδας υπό όρους και την αποφυγή περιττών πόρων για περιήγηση σε κινητές συσκευές.

Ομοίως, συνιστάται να αποφεύγετε όσο το δυνατόν περισσότερο τις επιδράσεις στις ανταποκρίσιμες σελίδες. Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένα από αυτά που χρησιμοποιούνται στην επιφάνεια εργασίας ενδέχεται να μην έχουν την ίδια λειτουργικότητα. Συχνά συμβαίνει με το “διαβάστε περισσότερα”. Αυτή η λειτουργικότητα δεν υπάρχει στα κινητά αφής και, ως εκ τούτου, μπορεί να σας εκπλήξει  χαμηλός ρυθμός ανά επίσκεψη από τα κινητά τηλέφωνα, καθώς ο χρήστης θα οδηγείται στην εγκατάλειψη του διαδικτύου.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments